2012. június 26., kedd

Értékelések távirati stílusban #2 rész

Ma újabb három kubai szivar értékelését olvashatjátok távirati stílusban :

 
1. Bolivar No.2.  #2008 - 85 pont / 26 pont (ízvilág, max. 30 pont)
Méretei: 129 mm / 42 rg.
Megjegyzés: Csodálatos íz - de a kinézet...




2. Hoyo de Monterrey Epicure No.2. #2009 - 78 pont / 24 pont
Hoyo de Monterrey Epicure No.2.
Méretei: 124 mm / 50 rg.
Megjegyzés: Rondán éget és még rosszabbul szelelt. Ami a furcsa volt, hogy az első harmadban tökéletesen szelelt és utána kezdett rohamosan romlani. Nem fordítva kellett volna lennie?





3. Romeo y Julieta Coronitas en cedros Edicion Meukow #2009 - 80 pont / 23 pont
Méretei: 129 mm / 42 rg.
Megjegyzés: Ez egy érdekes kísérlet volt. Az igazán kiváló Coronitas-t elrontottam cognac-al. Tipikus példája annak, hogy két remekmű kombinálásából is lehet sz@rt csinálni. A módszer rendkívül egyszerű volt: a borítólevelet Meukow cognac-al "itattam", majd pausz papírba tekertem és érleltem. Három hónap elteltével kóstoltam az elsőt. A tapasztalat lehangoló: a keresztezés lerombolta mindkettő karakterét, egyediségét. Rontotta a szivar égési és szelelési tulajdonságait. Véleményem szerint a keresztezés módszerével volt probléma - túlságosan direkt volt. A következő kísérletnél egy párásítót töltök meg cognac-al (vagy kubai Santiago rummal), és a szivarok mellé helyezve (egy külön humidorban) várom, hogy a kipárolgás során a szivarok magukba zárják a cognac (rum) aromáit.

Ha valakinek van hasonlóan elvetemült ötlete szivarok sufnituningolására - szívesen kipróbálom és megírom a tapasztalatokat.

Nincsenek megjegyzések: